.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 آمبولانس امدادي وارد مازندران مي‌شود

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مازندران از ورود 10 آمبولانس با تجهيزات امدادي در آينده‌اي نزديك به مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمد اولادي اظهار داشت: پويا‌سازي و عملياتي كردن شعبه‌هاي شهرستاني از برنامه‌هاي راهبردي معاونت امداد و نجات است.
وي تصريح كرد: معاونت امداد و نجات يكي از معاونت‌هاي مهم جمعيت هلال احمر است كه وظيفه سنگين انجام عمليات‌هاي امداد و نجات را در مواقع بحران بر عهده دارد.
معاون امداد ونجات جمعيت هلال احمر استان مازندران گفت: يكي از چالش‌هاي مهم در فرايند اجراي عمليات‌هاي امداد و نجات و عدم وجود سيستم فرماندهي واحد CIS است.
وي خاطرنشان كرد: بر همين اساس و به منظور حل اين مشكل با مصوبه دولت، سازمان مديريت بحران در كشور تشكيل شد اما هنوز مقررات و آيين‌نامه اين قانون ابلاغ نشده است كه اميدواريم هر چه سريع‌تر با ابلاغ آيين‌نامه اجرايي اين قانون شاهد اجراي سيستم فرماندهي واحد در زمينه مديريت بحران و اجراي عمليات‌هاي امداد و نجات باشيم.
اولادي تصريح كرد: نگرش ما در حوزه امداد و نجات استراتژي پويايي و عملياتي كردن شعبه‌هاست كه نگاه راهبردي جمعيت هلال احمر كشور نيز در همين راستاست.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر مازندران گفت: يكي از مشكلات موجود در دوران گذشته عدم تقسيم امكانات و تجهيزات مورد نياز امداد ونجات بر اساس ميزان خطرپذيري استان‌ها بوده است كه در مديريت جديد سازمان امداد و نجات و به همت معاونت برنامه‌ريزي اين سازمان شاهد تحولات بسيار مثبت و اميدبخش در اين زمينه هستيم.
وي ادامه داد: افزايش 10 دستگاه خودروي آمبولانس و ارسال ساير تجهيزات امدادي مورد نياز كه در آينده‌اي نزديك انجام مي‌شود، در راستاي همين رويكرد جديد سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور است.
اولادي گفت: هلال احمر بايد از انجام كارهاي موازي فاصله گيرد و به تخصصي كردن امور مربوط به سيستم خود بپردازد كه عمدتا مربوط به حوزه امداد و نجات است.
وي افزود: سياست بهينه‌سازي نيروها و كوچك‌سازي جمعيت در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري درباره اصلاح الگوي مصرف ضرورتي است كه در دستور كار جمعيت قرار دارد و انتظار مي‌رود با اجراي دقيق اين سياست، شاهد پويايي و ارتقاي بهره‌وري در سيستم جمعيت هلال احمر كشور باشيم.
اولادي واگرايي و تفرق در فرايند تصميم‌سازي و عمليات اجرايي در سازمان‌ها و تشكيلات وابسته به جمعيت را يكي از مشكلات موجود توصيف كرد و گفت: تمركز تصميم‌سازي و دقت در هماهنگي سازمان‌ها و تشكيلات وابسته به جمعيت از رويكردهاي جديد جمعيت هلال احمر است كه مسئولان جمعيت هلال احمر كشور با حساسيت خاصي در صدد اجرايي كردن اين مهم تلاش مي‌كنند.
وي فعالسازي خط ارتباطي 147 را از جمله اقدامات مورد نياز در زمينه تقويت ارتباط مردم با جمعيت هلال احمر عنوان كرد و گفت: اين طرح از جمله پيشنهادهايي بود كه از سوي معاونت امداد ونجات مازندران به مديران هلال احمر كشور پيشنهاد شد كه با استقبال خوبي روبه‌رو شد و هم اكنون مسولان مربوطه سرگرم اجرايي كردن اين پروژه هستند.
اولادي گفت: يكي از چالش‌ها در پايگاه‌هاي امداد و نجات كمبود پزشك است كه براي رفع اين مشكل پيشنهاد كرديم يكي از شروط پزشكاني كه با سازمان حج و زيارت همكاري مي‌كنند و به خارج اعزام مي‌شوند، انجام خدمت براي مدت مشخصي در پايگاه‌هاي امداد و نجات قرار گيرد كه اين طرح هم با استقبال مسئولان مربوطه مواجه شد و انتظار مي‌رود با اجراي اين طرح مشكل كمبود پزشك در پايگاه‌هاي امداد و نجات به ‌زودي برطرف شود.
اولادي توجه بيشتر به استان‌ها و تقويت پايگاه‌هاي امداد و نجات را يكي از اولويت‌هاي مهم سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور عنوان كرد و بيان داشت: تحقق اين امر مي‌تواند فرايند خدمت رساني جمعيت هلال احمر را تسهيل كند.
وي افزود:‌ استان مازندران با دارا بودن 10 پايگاه امداد و نجات بعد از تهران و اصفهان، جايگاه سوم را در كشور دارا‌ست و در حال حاضر در هر شعبه شهرستاني تيم‌هاي تخصصي و تيم‌هاي اضطرار حضور دارند.
اولادي با اشاره به فعال بودن تيم‌هاي تخصصي امداد و نجات جاده، كوهستان و تيم‌هاي ساحلي و تيم‌هاي تخصصي آوار‌برداري در جمعيت هلال احمر استان گفت: تيم آنست (سگ‌هاي تجسس) ما جز تيم‌هاي برتر در كشور محسوب مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.